ALLIANZ KIOSK

Klient: Allianz
Místo: Opava
Rok dokončení: 2012


Společnost Allianz se v roce 2012 rozhodla inovovat stávající obchodní místa a rozšířit sít poboček pojišťovacích kanceláří. Cílem projektu bylo vytvořit silnou firemní identitu a výrazně se odlišit od stávajících poboček napříč konkurencí. IO Studio připravilo inovativní koncept a navrhlo pobočku řady Silver, která se stala základním pilířem nového konceptu. V následujících 3 letech bude realizováno po celém území ČR přibližně 100 poboček. Koncept je doplněn o další varianty poboček řady Gold a Bronz rozdělených dle investiční náročnosti. Pro Allianz je naprosto novým typem obchodního místa prodej v otevřeném prostoru obchodních pasáží. K tomu využívá námi navržený kiosk, který je samostatně stojící jednotkou v rámci obchodního centra a musí vynikat v rušném obchodním prostředí zřetelným brandingem. Pro upoutání pozornosti kolemjdoucího klienta používáme výrazných prostředků k vytvoření silné korporátní identity. Kiosk je navržen tak, aby byl jasně rozpoznatelný a zákazník ho jednoduše našel. Originální křivky jsou navrženy unikátně pro společnost Allianz a stávají se prvkem firemní identity. Vybavením a funkčním řešením plně nahrazuje tzv. „kamennou“ prodejnu přičemž plošně zabírá přibližně 1/4 průměrně velké prodejny. Skládá se z předního prodejního pultu se zapuštěnou privátní zónou a zadní úložné části s výrazně umístěným logem společnosti. Je funkčně navržen pro dva prodejce s dvěma klientskými místy. Tato místa jsou ve vyvýšené pozici. Umístěním privátní, zóny zapuštěním nízkého sezení do těla kiosku, vytváříme klientům určitý stupeň soukromí a zároveň tímto designem boříme stávající pojetí konkurenčních míst vystavěných na principu barových prodejních pultů. Materiálově je kiosek vyroben z Corianu Glacier White v kombinaci se stříbrným Corianem Silveritte. Design kiosku používá záměrně agresivní ostře řezané rysy. Přední díl je tvarově složitější a je rafinovaně prokonponován naproti zadnímu dílu, který působí srozumitelným a lehce čitelným dojmem. Dochází zde ke skloubení německé precizní technologie s kontrastem ostře organicky laděných křivek a tím tvoříme z kiosku soliter zářící do široka, jako vlajková loď společnosti.