Vodafone Data Shop Ostrava

Klient: Vodafone
Místo: Ostrava
Rok dokončení: 2012
Ocenění: A’Design Awards 2014
Fotograf: Alexander Dobrovodský

Zadáním bylo zpracovat zcela nový koncept prodejní jednotky orientované na datové služby. Firemní identita je v tomto případě skryta v osobitém pojetí dispozice. Prodejna obdélníkového půdorysu byla ideálním prostorem pro návrh prostorové organické skořepiny vycházející z firemního loga Vodafone. Tato dobře známá „kapka“ v kruhovém poli byla rozvinuta do fascinující šroubovice a provedena z Corianových segmentů. Zákazník poprvé není postaven do prodejny s otevřenou dispozicí, zaplněnou sadou nábytkových sestav, jak to známe z klasického prodeje elektroniky a služeb v součastnosti, ale je pro něj připravena příjemná poznávací cesta, během které má možnost zjistit právě ty informace, které sám žádá. Zboží je nabízeno výstavickou metodou, kdy jednotlivé prvky jsou rozděleny do specializovaných zón opatřených originálně navrženými kusy nábytku. Ty lze v průběhu života prodejny libovolně adaptovat potřebě či trendu doby jak materiálově, tak barevností, a to pouhým „převlečením“ zásadních prvků do jiné podoby. Prodej je řešen velice systémovým způsobem, kdy klient má již od počátku možnost asistence prodejcem. Při vstupu je uvítán u recepčního pultu a je mu nabídnuta personalizovaná cesta dle jeho potřeby. Při návrhu jsme uvažovali o prostornosti a jedinečnosti každé navržené části. Proto zde najdeme zóny jako je např. Relax, Game, TV, Bussines, Sport, Fun. Každá zóna má vybranou nabídku přístrojů, aplikací a příslušenství. Další novinkou je zřízení tzv. Support zóny, na které je zákazníkovi personalizován jakýkoli přístroj využívající datová spojení. Jedná se o určitý edukativní prvek procesu. K dispozici jsou dále na prodejně poprvé dvě samostatné jednací místnosti pro možnost řešení nestandartních či obtížnějšíh požadavků, ke kterým se prostor prodejny prostě nehodí.