ALLIANZ pobočková síť
Klient: Allianz pojišťovna, a.s.
Místo: Česká Republika
Rok dokončení: 2012
Fotografie: Vizualizace
Allianz pojišťovna je všeobecně považována za světovou jedničku ve svém oboru a tomu odpovídá koncepce nové pobočkové sítě vytvořené IO Studiem. V roce 2013-2015 jsme pro Allianz navrhli vice než 30 prodejních mist po celé ČR.
Při návrhování nové podoby poboček Allianz jsme hledali symboliku pojišťovnictví, které je spojeno s životem, prací a lidskou aktivitou. Doprovází člověka od ranného věku do pokročilého stáří a dobře finančně zajištěný člověk tak postrádá eksistenční starosti a je mu umožněno klidné a nerušené stáří.
Firemní modrá barva aplikovaná na stěnách interiéru v našem pojetí odpovídá jasně modře zbarvené obloze a společně s podobou interiéru částečně inspirováného přírodními elementy vytváříme iluzi slunečného prázdninového dne. Jistota a solidnost je znázorněná v symbolech kmenů na podlaze a jejich mohutnost a pevnost jsou příměrem bezpečné cesty ke stáří. Klient není v kleštích korporátního designu, ale naopak je pro něj přichystáné velmi přívětivé prostředí. Nábytek je navržen do oblých tvarů vycházejících z přírody a vytváří přirozené prostředí pro člověka. Použité technické materiály jako jsou např. sklo či nerezová ocel s navrženými detaily vysoké estetické kvality zastupují německou preciznost a stabilitu. Kontrastují s unikátně organicky navržěným nábytkem , který je doplněn živými mechovými dekoracemi. Měkkost a vjem z dotyku se stávají hlavním atributem prostoru. Dalším prvkem interiéru je stěna s geometricky abstraktní kompozicí ve firemních barvách. Silná korporátní identita je docílena výrazným plastickým prvkem. Liniové zářezy probíhající stropní konstrukcí v celé její délce vycházejí z jednotlivých písmen Allianz a logo je tak vtištěno do celkové podoby interiéru.